Home / Memleket Yollarında / GÜNEYDOĞU ANADOLU / Sokakları Yemek Kokan Şehir, Gaziantep

Sokakları Yemek Kokan Şehir, Gaziantep

2017’de Kars’tan sonraki ilk planımız Gaziantep idi. Bizi oraya çeken şey bu sefer yeni yerle değil, daha farklı, yemekler. Kampanyalı uçak bileti de bulunca biraz kilo alıp döneriz diyerek 2 günlük bir planlama yapılmıştı. Unesco’nun soyut mirası içinde yer alan bu güzel tatları denerken de daha sonra gidecekler için notlar aldık ve sizlerle paylaşmak istedik.

Damak zevki kişisel olsa da Gaziantep gurme turu için ortalamanın çok üstünde bu önerilerimiz için hayal kırıklığına uğrayacağınızı çok düşünmüyoruz. Hadi başlayalım.

Beyran (Metanet)

Öncelikle bir çorba değil, yemek. Çorba derseniz Gaziantepliler küsebilirler. Beyran, daha önce haşlanmış kuzu eti ve pirinçle yapılan bir yemek. Onu özel kılan son kaynama işleminde yüksek ateşte pişerken etin altına konan kuzu yağının yanmasıyla ortaya çıkan ateş şöleni bence. Acı ile aranız iyi ise kesinlikle acılı yiyiniz ve bence sabah kahvaltınızı bununla yapın, açılıyorsunuz. Yiyebileceğiniz birçok alternatifi var fakat kime sorsak, nereyi okusak herkes Metanet dedi. Gittik gerçekten de hakkını veriyor Mustafa amca ve ekibi. O kadar sevdik bir sonraki günü de ilk yemeğimiz Beyran oldu.  Fiyatı 15 TL.

beyran

metanet

Katmer (Metanet, Zekariye)

İlk gün Metanet’de denedik. Fıstığını ve şekerini bol tutun, tavsiye. Metanet’de ince ve özel  yağ ile yapılıyor. Hamurun açılış şeklini mutlaka izleyin, genç arkadaşların o hamuru havada döndürmesi başlı başına bir sanat. Aralarda atıştırmalık ya da sabah yiyebilirsiniz, yanında süt ile servis ediliyor, gayet de iyi gidiyor. Zekariye bu konuda biraz daha ün yapmış. Metanet yapılana göre biraz daha kalın, fıstığı biraz daha az. Hangisi derseniz üzülmeyeceksiniz, bu sebepke yorumsuz kalmak tercihimizdir. İkisi de lezzetliydi. Fiyatı 20 TL.

katmer

Kebap ve Küşleme (Kebapçı Mehmet Usta, Kebapçı Halil Usta)

Bu iki ustamız kardeşmiş. İkisini de farklı günlerde denedik. Hangisi derseniz, şüphesiz Halil Usta deriz. O bir başka, zaten mekan, ilgi, mekana daha önce gelenler, karşılayış, sohbet belli ediyor. Gelelelim Halil Ustanın marifetlerine. Küşleme, tarak eti, kıymalı kebap ve kuşbaşı eti zaten tartışılamaz. Küşlemeyi soslu yiyiniz. Fakat tüm bu güzel etler pişerken öncesinde gelen kaşık salata yok mu işte o başlangıçların en güzeli, o farklı bir şey. İçinizden et lokantasında eti bıraktın salatayı övüyorsunuz diyenlere sadece gidin ve deneyin diyoruz. Yine et öncesi lahmacun servisi yapılıyor hamuru birazcık kalındı ama lezzeti ideal. Bunun dışında etler de salata da ortam da sohbet harika. Gaziantep’e gelipte bir öğün yemek yiyeceğim ne yapabilirim diyenlere tek cevap Halil Usta. İki kişi ortaya et 50 TL.

küşleme

gaziantep kebaphalil usta

kaşık salata

kebapçı halil usta

Ciğer (Löküs)

Ciğer seveler buraya. Salata ve soğan mezesiyle geliyor. Ciğer yanında eti de denedik ama favorimiz ciğer oldu. Porsiyon ve dürüm olarak servis alabilirsiniz. Kalabalık oluyor yer bekleyebilirsiniz en azından Pazar günleri böyle. Ciğeri her yerde yiyebiliriz gerek var mı diyenler varsa aramızda öyle düşündüğünüz gibi değil. Bu lezzeti akşama ayırın deriz. 3 şiş  ciğer + 1 şiş et 64 TL

löküs ciğer

Tatlılar Meselesi (Koçak Baklava, Zeki İnal, Güllüoğlu)

Gaziantep’i en özel kılan tabi ki fıstıklı tatlı çeşitleri, abartmıyoruz ki sadece tatlı için dahi gelebilirsiniz. Taze ve sıcak sıcak yenen tatlının yerini ne doldurabilir emin değiliz. Üç farklı mekanda denedik, üçünü de çok araştırdık, sorduk, soruşturduk. Üçünün de kalitesi tartışılmaz ama içlerinden biri var ki bizi bizden aldı. İşte orası Koçak Baklava. Burada yediğimiz şöbiyet ve baklavanın tadını hiçbiri vermedi. Hatta yanılıyoruz diyerek birkaç daha denedik ama olmadı. Bu bizim damak zevkimiz. Şöbiyet için ikinciliği Zeki İnal’e, üçüncülüğü ise çarşı içindeki Güllüoğluna verdik. Baklavaya gelince durum yine bizim için birincilikte Koçak, ikinciliği Güllüoğlu ile Zeki İnal paylaşır. Tekrarlamakta fayda var üçü de bu işin hakkını veriyor ama damak meselesi işte…  Fiyatı kg olarak 70-90 TL arasında.

şöbiyetbaklava

zeki inal

gaziantep baklava

Nohut Dürüm (Dürümcü Recep Usta)

Nohut dürüm olur mu demeyin, gerçekten oluyormuş. Hem ekonomik, hem lezzetli, hem de doyurucu. Öğrenci yemeği ya da çok vaktiniz yoktur şöyle ayaküstü atıştırayım derseniz ya işte öyle bir şey. Acılı tavsiyemiz, yanında mutlak ayran ama mutlak dürümle yiyin. Salatayı da eksik etmeyin bizce. Fiyatı 5 TL.

nohut dürüm

Künefe (Cumba Künefe)

Künefe Hatay’da yenilir diyenleri duyuyoruz ama bu biraz daha farklı. Bir kere kocaman bir mekan ve yer bulamıyorsunuz akşamları, Gaziantep’liler o kadar tutmuş. Peynir yerine kaymaklı, fıstıklı, cevizli gibi farklı çeşitlerle yapılıyor. Normalde büyükşehirlerde 4 kişilik istediğinizde gelen künefe burada iki kişilik, geldiğinde biz iki kişiyiz demek zorunda kaldık, garsonun evet bu zaten iki kişilik demesiyle gözlerimizde bir büyüme oldu. Öncesinde bir tabak taze ve sıcak fıstık ikram ediliyor. Künefe ile süt geliyor ve suyu künefeden sonra içmeniz isteniyor. Aynı zamanda kaymak ve meyve tabağı da ikramlar arasında. Farklı bir tat, farklı bir lezzet, bizce deneyin aklınızda kalmasın. Fiyatı 33 TL.

cumba künefe

Kahveler (Tahmis Kahvecisi, Tarihi Kır Kahvesi)

O kadar yemek yedikten sonra üzerine bir kahve içilir dediğinizi duyar gibiyiz? Bunun için vazgeçilmez tarihi mekan tabi ki Tahmis Kahvecisi. 1635 yılına dayanan tarihi ile mekanın güzelliğine birde kahve kokusu eklenince başınızı döndürüyor. Menengiç Kahvesi, Zahter Çayı, Dibek Kahvesi ve Osmanlı Kahvesi denemenizi önerdiğimiz tatlar. Kahve ile verilen kuruyemiş ise daha bir başka. Gaziantep gezinizde buraya uğramazsanız bu gezi eksik kalır. 400 yıllık bir mekanda kahve yudumlamak hem de odun sobası sıcağında, tarifsiz.

Diğer mekan ise Tarihi Kır Kahvesi dışarıdan güzel durunca giremeden duramadık. Gezinizde mutlaka yolunuz üzerinden olacak ve bir kahve de burada içmenizi tavsiye ederiz. Fiyatlar 8-12 TL.

tahmis kahvecisi

Aktar (Haleplioğulları)

Fıstığı, salçayı, kuruyemişi, şekerlemeleri, kahveyi nereden alalım diyenlere seçenek çok. Çarşı içine girdiğinizde istemediğiniz kadar, deneyin ve alın. Biz esnafa sorduk, Haleplioğlu yanıtı aldık memnun da kaldık, tercih sizin.

Merak edip tadamadığımız lezzetler oldu, midemizin hacmi yetmedi, biraz da zaman. Mesela beyin kavurma, İmam Çağdaş’ta lahmacun bunlardan sadece ikisi, bir başka Gaziantep gezisine diyoruz artık.

Gaziantep’de Nereleri Gezdik

Bu kadar yemeği günde 15-20 kilometre yürüyerek yaktık ve bir sürü de yer gezdik. Gaziantep adeta müze şehri, çok keyifliler, hepsi görülesi. Sokaklarında kaybolun, gerçekten kaybolun. Ara sokakalarda gezin, evlerin girişlerine ufak konaklara, yapıları inceleyin bol bol. Bizce görmeden gelmeden gerekenler yerler:

• Zeugma Mozaik Müzesi

About admin

Check Also

Uzun Saçlının Yeri, Ordu

Karadeniz gezisine çıkan arkadaşlara sesleniyoruz. Türkiye’nin en huysuz ama en lezzetli çay molasının yerini önermek …